BTS IT to nowa (2020) inicjatywa wychodząca na przeciw oczekiwaniom rynku IT. Poniżej zapraszam do zapoznania się z moim doświadczeniem.
Zarządzanie IT
9 lat
- Skutecznie zarządzam zespołami do 30 osób
- Zespoły Developerskie w ujęciu holistycznym – (Analiza+ Programowanie +Testy), Programistyczne, Testerskie, Operacyjne
- Opracowanie Misji, Celów, Wartości
- Wykształcenie sukcesorów
- Zarządzane zespołem rozproszonym
- Budżet do 4 M PLN
- Zbudowane: Dział Kontroli Jakości Oprogramowania (Testy), Dział Rozwoju Systemów Wewnętrznych IT (wewnętrzne Delivery), nadzór nad IT OPS – job rotation
- Narzędzia: Servant Leadership (artykuł), spotkania F2F, motywacja pozapłacowa, czytelny przekaz, transparentne reguły, jednoznaczne priorytety zadań, kanban, 5S
- Technologie: Test Track Pro, Jira, Redmine, Zabbix, Oracle, Oracle Forms, Oracle Reports, Java, React, Spring, Hibernate, Apache Service Mix, Postgress, Kafka, Selenium, SoapUI, Oracle® Application Testing Suite
Programowanie Oracle
7 lat
- Rozwinąłem i miałem pełną odpowiedzialność za system raportowy dla jednego z telekomów – 300 tabel, 70 raportów
- Współrozwijałem główny system obsługi polis 2M linii kodu, 300 formatek, ok 300 raportów
- W ramach właścicielstwa systemu obsługi polis zoptymalizowałem sposób realizacji zgłoszeń serwisowych oraz priorytetyzacji małych projektów – do 20 MD (Aegon)
- wykonałem przyśpieszenie aplikacji Strumienia Informacji Rynkowej dla GPW – przyśpieszenie procesu z 45 min do 30 sek
- Zaprojektowałem i utrzymywałem system raportowy do aplikacji zarządzania incydentami na BTS dla PTC (obecnie T-Mobile)
- Zbudowałem raporty bazujące na przeliczeniach analitycznych w tym przeliczeniach oknowych
- Z powodzeniem odpowiadałem za zespół 10 developerów utrzymujących system obsługi polis (2M linii kodu, 300 formatek fmb, ok 280 raportów rdf, 50 zgłoszeń / miesiąc, ok 120 MD projektów/miesiąc)
- Narzędzia : Baza Oracle, Oracle Forms, Oracle Reports, Oracle Discoverer, Toad, PL/SQL, Java, C++
Procesy IT
9 lat
- Budowanie procesów IT
- Optymalizacja procesów IT
- Upowszechnienie procesów IT w organizacji
- Ustanawianie KPI
- Formalizacja procesów w formie procedur
- Pełna zgodność procesów Delivery z Rekomendacją „D” KNF
- Zbudowane: Zidentyfikowanie z zespołęm 70 poprawek do procesów IT, wdrożenie ok 30, przebudowanie i uzupełnienie procesów developmentu IT, uzyskanie audytu „bez uwag”, ograniczenie żywych zgłoszeń ze 150 do 30, poprawienie terminowości z 67% do 96%
- Narzędzia: spotkania z udziałowcami, dedykowane spotkania z zespołem, diagramy swimlane, Kaizen, Poka-Yoke, PDCA, DMAIC, Jira, Redmine, Node-RED
Zarządzanie Delivery + kolejką projektów
3 lata
- Samodzielny nadzór i zarządzanie kolejką projektów do 20 MD
- Opracowanie sposobu działania, potwierdzone z udziałowcami
- Ustalenie zasad priorytetyzacji
- Planowanie optymalnego przydzielenia pracowników do inicjatyw – 15 osób, 9 równoległych inicjatyw, 16 wspieranych aplikacji
- Opracowanie komunikacji wewnątrz-zespołowej oraz komunikacji z udziałowcami
- Udział w Komitecie Portfela Projektów
- Nadzór nad terminowością oraz budżetem inicjatyw, opracowanie i raportowanie wypalenia zasobów w poszczególnych inicjatywach
- Zbudowane: Społeczność wokół małych zmian, IT otwarte na oczekiwanie klienta wewnętrznego
- Narzędzia: Jira, Redmine, MS Project, spotkania dla udziałowców, systematyczna komunikacja z udziałowcami oraz zespołem developerskim
Zarządzanie projektem
9 lat
- Projekty IT: wdrażanie nowych produktów, migracja aplikacji, wdrożenie nowych aplikacji własnych lub zakupionych
- Projekty Organizacyjne: Kontynuacja Działania, Optymalizacja Podatkowa, Digitalizacja Procesów rozwoju aplikacji
- Udział w komisjach przetargowych
- Max Budżet : 1M PLN
- Max Pracochłonność 1500 MD
- Max zespół: 70 osób
- Zbudowane: Powyżej 60 nadzorowanych drobnych projektów, 5 dużych projektów
- Narzędzia: SCRUM, Waterfall, 5S, Jira, MS Project
- Technologie: Oracle, Java, React, Spring, Hibernate, Apache Service Mix, Postgress, Kafka
Kontynuacja działania
5 lat
- Zbudowanie Systemu Zarządzania Kontynuacją Działa
- Inwentaryzacja 400 funkcji biznesowych, zagregowanie ich w 80 procesów w organizacji 300 osobowej
- Powiązanie funkcji biznesowych z aplikacjami wspierającymi oraz strukturą organizacji
- Określenie krytycznych procesów, aplikacji, zasobów
- Opracowanie pełnej dokumentacji w tym Strategii, Polityki Kontynuacji Działania, Analizy Wpływu, Planów Ciągłości Działania
- Przygotowanie szkoleń BCM dopasowanych do organizacji oraz podejścia do ich wykonania (szkolenia grupowe oraz e-learning)
- Zaplanowanie sposobu działania Komitetu Kryzysowego / Komitetu BCM
- Prowadzenie spotkań Komitetu Kryzysowego / Komitetu BCM
- Zaplanowanie i koordynacja testów części biznesowej oraz IT
- Raportowanie BION w zakresie BCM
- Zbudowane: Kompletny, audytowalny system BCM
- Narzędzia: spotkania, przetarg, współpraca z dostawcą, Jira, dedykowana aplikacja, automatyzacja tworzenia dokumentacji – Jira Xporter