BTS IT to nowa (2020) inicjatywa wychodząca na przeciw oczekiwaniom rynku IT. Poniżej zapraszam do zapoznania się z moim doświadczeniem.

Zarządzanie IT

9 lat

  • Skutecznie zarządzam zespołami do 30 osób
  • Zespoły Developerskie w ujęciu holistycznym – (Analiza+ Programowanie +Testy), Programistyczne, Testerskie, Operacyjne
  • Opracowanie Misji, Celów, Wartości
  • Wykształcenie sukcesorów
  • Zarządzane zespołem rozproszonym
  • Budżet do 4 M PLN
  • Zbudowane: Dział Kontroli Jakości Oprogramowania (Testy), Dział Rozwoju Systemów Wewnętrznych IT (wewnętrzne Delivery), nadzór nad IT OPS – job rotation
  • Narzędzia: Servant Leadership (artykuł), spotkania F2F, motywacja pozapłacowa, czytelny przekaz, transparentne reguły, jednoznaczne priorytety zadań, kanban, 5S
  • Technologie: Test Track Pro, Jira, Redmine, Zabbix, Oracle, Oracle Forms, Oracle Reports, Java, React, Spring, Hibernate, Apache Service Mix, Postgress, Kafka, Selenium, SoapUI, Oracle® Application Testing Suite

Programowanie Oracle

7 lat

  • Rozwinąłem i miałem pełną odpowiedzialność za system raportowy dla jednego z telekomów – 300 tabel, 70 raportów
  • Współrozwijałem główny system obsługi polis 2M linii kodu, 300 formatek, ok 300 raportów
  • W ramach właścicielstwa systemu obsługi polis zoptymalizowałem sposób realizacji zgłoszeń serwisowych oraz priorytetyzacji małych projektów – do 20 MD (Aegon)
  • wykonałem przyśpieszenie aplikacji Strumienia Informacji Rynkowej dla GPW – przyśpieszenie procesu z 45 min do 30 sek
  • Zaprojektowałem i utrzymywałem system raportowy do aplikacji zarządzania incydentami na BTS dla PTC (obecnie T-Mobile)
  • Zbudowałem raporty bazujące na przeliczeniach analitycznych w tym przeliczeniach oknowych
  • Z powodzeniem odpowiadałem za zespół 10 developerów utrzymujących system obsługi polis (2M linii kodu, 300 formatek fmb, ok 280 raportów rdf, 50 zgłoszeń / miesiąc, ok 120 MD projektów/miesiąc)
  • Narzędzia : Baza Oracle, Oracle Forms, Oracle Reports, Oracle Discoverer, Toad, PL/SQL, Java, C++

Procesy IT

9 lat

  • Budowanie procesów IT
  • Optymalizacja procesów IT
  • Upowszechnienie procesów IT w organizacji
  • Ustanawianie KPI
  • Formalizacja procesów w formie procedur
  • Pełna zgodność procesów Delivery z Rekomendacją „D” KNF
  • Zbudowane: Zidentyfikowanie z zespołęm 70 poprawek do procesów IT, wdrożenie ok 30, przebudowanie i uzupełnienie procesów developmentu IT, uzyskanie audytu „bez uwag”, ograniczenie żywych zgłoszeń ze 150 do 30, poprawienie terminowości z 67% do 96%
  • Narzędzia: spotkania z udziałowcami, dedykowane spotkania z zespołem, diagramy swimlane, Kaizen, Poka-Yoke, PDCA, DMAIC, Jira, Redmine, Node-RED

Zarządzanie Delivery + kolejką projektów

3 lata

  • Samodzielny nadzór i zarządzanie kolejką projektów do 20 MD
  • Opracowanie sposobu działania, potwierdzone z udziałowcami
  • Ustalenie zasad priorytetyzacji
  • Planowanie optymalnego przydzielenia pracowników do inicjatyw – 15 osób, 9 równoległych inicjatyw, 16 wspieranych aplikacji
  • Opracowanie komunikacji wewnątrz-zespołowej oraz komunikacji z udziałowcami
  • Udział w Komitecie Portfela Projektów
  • Nadzór nad terminowością oraz budżetem inicjatyw, opracowanie i raportowanie wypalenia zasobów w poszczególnych inicjatywach
  • Zbudowane: Społeczność wokół małych zmian, IT otwarte na oczekiwanie klienta wewnętrznego
  • Narzędzia: Jira, Redmine, MS Project, spotkania dla udziałowców, systematyczna komunikacja z udziałowcami oraz zespołem developerskim

Zarządzanie projektem

9 lat

  • Projekty IT: wdrażanie nowych produktów, migracja aplikacji, wdrożenie nowych aplikacji własnych lub zakupionych
  • Projekty Organizacyjne: Kontynuacja Działania, Optymalizacja Podatkowa, Digitalizacja Procesów rozwoju aplikacji
  • Udział w komisjach przetargowych
  • Max Budżet : 1M PLN
  • Max Pracochłonność 1500 MD
  • Max zespół: 70 osób
  • Zbudowane: Powyżej 60 nadzorowanych drobnych projektów, 5 dużych projektów
  • Narzędzia: SCRUM, Waterfall, 5S, Jira, MS Project
  • Technologie: Oracle, Java, React, Spring, Hibernate, Apache Service Mix, Postgress, Kafka

Kontynuacja działania

5 lat

  • Zbudowanie Systemu Zarządzania Kontynuacją Działa
  • Inwentaryzacja 400 funkcji biznesowych, zagregowanie ich w 80 procesów w organizacji 300 osobowej
  • Powiązanie funkcji biznesowych z aplikacjami wspierającymi oraz strukturą organizacji
  • Określenie krytycznych procesów, aplikacji, zasobów
  • Opracowanie pełnej dokumentacji w tym Strategii, Polityki Kontynuacji Działania, Analizy Wpływu, Planów Ciągłości Działania
  • Przygotowanie szkoleń BCM dopasowanych do organizacji oraz podejścia do ich wykonania (szkolenia grupowe oraz e-learning)
  • Zaplanowanie sposobu działania Komitetu Kryzysowego / Komitetu BCM
  • Prowadzenie spotkań Komitetu Kryzysowego / Komitetu BCM
  • Zaplanowanie i koordynacja testów części biznesowej oraz IT
  • Raportowanie BION w zakresie BCM
  • Zbudowane: Kompletny, audytowalny system BCM
  • Narzędzia: spotkania, przetarg, współpraca z dostawcą, Jira, dedykowana aplikacja, automatyzacja tworzenia dokumentacji – Jira Xporter
Translate »